Uitgever Bethesda, die vorig jaar werd overgenomen door Xbox, heeft vandaag aangekondigd dat zowel Starfield als Redfall dit jaar niet meer gaan halen. Via social media werd het nieuws gedeeld. Beide games zijn van groot belang voor de uitgever en diens eigenaar en laten een gat achter in de line-up voor 2022. Een specifieke reden voor de vertraging is niet gegeven, behalve dat de teams “de meest ambitieuze en beste versie van de games” willen afleveren.

Starfield is een open world RPG in de maak bij Bethesda Softworks, de studio met Todd Howard aan het roer. De partij kan je het beste kennen van The Elder Scrolls en Fallout franchises. Starfield werd aangekondigd tijdens E3 2018, vlak na de gameplay onthulling van Fallout 76 en werd in diezelfde presentatie opgevolgd door de onthulling van The Elder Scrolls VI. Veel meer is er niet bekend over de game, behalve dat het zich in de ruimte en op verschillende planeten afspeelt en dat de game gepland stond voor 11 november 2022, wat dus niet meer doorgaat.

Redfall is een coöp shooter die in ontwikkeling is bij Arkane Studios. De ontwikkelgroep heeft o.a. Dishonored, Prey (2017) en Deathloop op zijn naam staan. Specifiek gezien is het team in Austin bezig aan Redfall. Vorig jaar werd de game onthuld tijdens de Xbox E3 presentatie. In een CG trailer werd duidelijk dat je in een team van verschillende personages speelt die met behulp van verschillende vaardigheden het moeten opnemen tegen vampieren. Het was van origine de bedoeling dat Redfall deze zomer zou verschijnen.

Beide titels zijn nu uitgesteld naar de eerste helft van 2023. Meer info en gameplay-beelden worden op 12 juni verwacht, tijdens de Xbox + Bethesda showcase.

Published

Comments

No Comments

Leave a Reply