Ontwikkelstudio Remedy Entertainment heeft zojuist bekend gemaakt dat Max Payne en Max Payne 2: The Fall of Max Payne beiden een remake krijgen. Remedy doet dit in samenwerking met Rockstar, de originele uitgever van de titels. Dit zijn third person shooters met een  duister verhaal en misschien wel de beste implementatie van ‘bullet-time’ die we in gaming gezien hebben. Beide games zullen als één titel geproduceerd en uitgebracht worden, wat te vergelijken is met Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 van Activision.

Max Payne kwam van origine uit in 2001 en was de tweede game die de studio Remedy maakte.  Twee jaar later kwam het vervolg. In 2008 verscheen een verfilming met in de hoofdrol Mark Wahlberg, die nu in de bioscoop te zien is met Uncharted, de film werd door menig criticus en Max Payne liefhebber afgekraakt. Rockstar besloot zelf een poging te wagen met een nieuwe game; het in 2012 verschenen Max Payne 3. Sindsdien is het stil rondom de franchise.

Remedy heeft als studio niet stilgezeten. Zij hebben daarna naam weten te maken met games als Alan Wake, Quantum Break en Control. Ook nu hebben ze meerdee projecten in ontwikkeling zoals een vervolg op Control en een multiplayer co-op spin-off met de codenaam Condor.  Alan Wake II werd afgelopen december aangekondigd tijdens The Game Awards. Verder is Remedy in samenwerking met de Chinese partij Tencent bezig aan een andere game met de codenaam Vanguard. 

De Max Payne 1 & 2 remakes zullen ontwikkeld worden voor PC, PlayStation 5 en Xbox Series S|X. Volgens het persbericht zit de ontwikkeling nu nog in concept-fase, dus het zal nog wel een hele tijd duren voordat we gameplay-beelden te zien krijgen.

Hieronder het volledige persbericht:

Remedy Entertainment Enters Agreement with Rockstar Games for New Max Payne 1&2 Project 

Remedy Entertainment, the creators of Max Payne, are pleased to announce that they will remake the iconic Max Payne and Max Payne 2: The Fall of Max Payne video games in a new development agreement with Rockstar Games.

The relationship between Remedy and Rockstar Games dates back to the original release of the critically acclaimed Max Payne and Max Payne 2: The Fall of Max Payne games, developed by Remedy and published by Rockstar Games. Both games left an indelible mark in popular culture, lauded for their neo-noir atmosphere, groundbreaking storytelling and “bullet-time” gunplay.

“We were thrilled when our long-time friends at Remedy approached us about remaking the original Max Payne games,” said Sam Houser, Founder of Rockstar Games “We are massive fans of the work the Remedy team has created over the years, and we can’t wait to play these new versions.”

“Max Payne has always held a special place in the hearts of everyone at Remedy, and we know the millions of fans worldwide feel the same,” said Remedy CEO, Tero Virtala. “We’re hugely excited to be working with our partners at Rockstar Games once again for the chance to bring the story, action and atmosphere of the original Max Payne games back to players in new ways.”

Under the development agreement signed today, Remedy will develop the games as a single title for PC, PlayStation 5 and Xbox Series X|S using its proprietary Northlight game engine. The game’s development budget will be financed by Rockstar Games, the size of which will be in line with a typical Remedy AAA-game production. Under the agreement, Remedy has a royalty opportunity after Rockstar Games has recouped its development, marketing, and other costs for distributing and publishing the game.

The project is currently in the concept development stage.

Published

Comments

No Comments

Leave a Reply